از بین بردن جای جوش صورت
از بین بردن جای جوش صورت

جوش یک عفونت پوستی است که در فولیکول مو یا غده چربی شروع می شود. در ابتدا ، پوست در ناحیه عفونت قرمز می شود و یک توده حساس ایجاد می شود. بعد از چهار تا هفت روز ، توده شروع به سفید شدن می کند زیرا چرک در زیر پوست جمع می شود.

چگونه می‌توانم اسکار ها و جای جوش را از بین ببرم؟

روغن سیاه دانه

روغن سیاه دانه یک گیاه دارویی نسبتاً رایج است و روغن آن را می توانید به سادگی از فروشگاه های معتبر پیدا کنید. این روغن علاوه بر داشتن خواص ضد باکتریایی و ضد ویروسی ، ضد التهاب نیز می باشد. اما کاهش التهاب تنها راهی نیست که ممکن است به کاهش اسکار کمک کند. مطالعات نشان داده است که می تواند باعث تسریع و همچنین بهبود زخم شود. همچنین می تواند رنگدانه ها را از بین ببرد یا حتی به طور کامل از آکنه جلوگیری کند.

برای خواندن بهترین روش های پاک سازی اینجا را کلیک کنید.


عسل

عسل
از بین بردن جای جوش صورت

عسل برای اهداف دارویی متعددی از جمله سوختگی ، زخم و تبخال استفاده می شود.و تحقیقات نشان می دهد که می تواند روند بهبود زخم را تسریع کرده و احتمال ایجاد زخم را کاهش دهد. محققان دریافتند استفاده مستقیم از عسل به دلیل خواص ضد باکتریایی آن می تواند به پاکسازی زخم کمک کند. همچنین می تواند با عفونت ها مبارزه کند که در غیر این صورت می تواند باعث ظاهر شدن آکنه بیشتر شود.

آلوئه ورا برای رفع جای جوش

آلوئه ورا برای رفع تیرگی
آلوئه ورا

بهترین کرم برای از بین بردن جای جوش

آلوئه ورا نیز مانند عسل یک درمان خانگی رایج است. استفاده مستقیم از آلوئه ورا روی زخم ها باعث کاهش التهاب و اندازه بافت اسکار می شود. شما می توانید ژل ها و محصولات آلوئه ورا را در داروخانه ها پیدا کنید ، اما می توانید خودتان این گیاه را پرورش دهید. برگها را ببرید و ژل چسبناک را مستقیماً روی پوست بمالید.

ویتامین E

یک کپسول ویتامین E را روی محل زخم باز کنید و روغن را روی محل زخم فشار دهید (ممکن است بیش از یک کپسول برای دریافت مایع کافی برای پوشش کامل نیاز داشته باشید).برای حدود ۱۰ دقیقه روغن را روی محل زخم و اطراف آن ماساژ دهید.پس از حدود ۲۰ دقیقه روغن را با آب گرم بشویید.این روند را حداقل ۳ بار در روز تکرار کنید.

روغن نارگیل برای رفع جوش

روغن نارگیل
روغن نارگیل

چند قاشق غذاخوری روغن نارگیل را گرم کنید ، به اندازه ای که مایع شود.روغن را به مدت ۱۰ دقیقه روی محل اسکار ماساژ دهید.اجازه دهید پوست حداقل یک ساعت روغن را جذب کند.دو تا چهار بار در روز تکرار کنید.

سرکه سیب

۴ قاشق غذاخوری آب مقطر را با ۲ قاشق غذاخوری سرکه سیب ترکیب کنید.یک پنبه را به مخلوط آب سیب  و سرکه آغشته کرده و روی جای جوش های‌تان بکشید.بگذارید خشک شود.این کار را هر شب قبل از خواب انجام دهید و صبح محل را بشویید.

اسطوخودوس و روغن زیتون

سه قطره اسانس اسطوخودوس را در سه قاشق غذاخوری روغن زیتون فوق بکر مخلوط کنید.مخلوط را به مدت ۵ دقیقه در محل زخم ماساژ دهید.روغن را حدود ۳۰ دقیقه در محل خود بگذارید.محل را با آب گرم بشویید.این روند را حداقل سه بار در روز تکرار کنید.

سیب زمینی

یک سیب زمینی را به صورت تکه های ضخیم  متوسط ​​برش دهید.با استفاده از حرکت دایره ای ، برش سیب زمینی را روی زخم خود بمالید.هنگامی که برش سیب زمینی شروع به خشک شدن کرد ، آن را دور بریزید و با یک تکه دیگر به مالش ادامه دهید.مالش و تعویض را حدود ۲۰ دقیقه ادامه دهید و سپس بگذارید جای زخم حدود ۱۰ دقیقه در هوا خشک شود.محل را با آب خنک بشویید.این روند را حداقل یک بار در روز تکرار کنید.

برای دانلود اپلیکیشن مدیریت پریود لیوم بانو و استفاده از مطالب،تقویم قاعدگی وخدمات کاربردی و متنوع دیگر اینجا کلیک کنید.