اسکراب خانگی
اسکراب خانگی

اسکراب بدن برای جوش و جای جوش

یکی از بهترین راه ها برای نشاط و شادابی پوست بدن،از بین رفتن جوش های زیر پوستی ،روشن تر شدن پوست،از بین رفتن سلول های مرده،جذب بهتر کرم ها و آب رسان ها و نرم شدن پوست استفاده از اسکراب ها،به خصوص اسکراب بدن خانگی است.علاوه بر این اگر کرمی را به طور موضعی و برای درمان استفاده می‌کنید با اسکراب کردن پوست تان بهتر از همیشه پاسخ می‌گیرید.و عمل بهبود سریعتر رخ می‌دهد.ماساژ اسکراب ها روی سطح بدن حس آرامش و راحتی را به شما القا می‌کند.امروزه برند های مختلف اسکراب های متفاوتی را تولید می‌کنند .

اسکراب بدن چی خوبه؟

اما شما می‌توانید تنها با چند ماده ساده اسکراب بدن خانگی درست کنید و پوست خود را تقویت کنید.اسکار ها و جای جوش را به کمک آن ها از بین ببرید. علاوه بر این برای این اسکراب ها هزینه چندانی نمی‌کنید و به دلیل نداشتن مواد نگه دارنده ،در صورتی که به آن ها حساسیت نداشته باشید هیچ گونه عوارضی به دنبال نخواهند داشت.

نکته: قبل از مصرف حتماً مقداری کمی از اسکراب هارا روی سطح کوچکی از پوست خود تست کنید تا از حساسیت زا نبودن آن اطمینان حاصل یابید.

چند بار در هفته می‌توانیم بدن خود را اسکراب کنیم؟

در صورتی که مشکل پوستی دارید حتماً در خصوص استفاده از اسکراب ها با پزشک خود مشورت کنید. اما در غیر اینصورت در صورتی که پوست نرمال و چرب دارید دو تا سه بار در هفته می‌توانید از اسکراب ها بهره ببرید ودر صورت داشتن پوست خشک بهتر است بیشتر از یک بار در هفته بدن خود را اسکراب نکنید.

۱.اسکراب بدن خانگی قهوه

اسکراب قهوه
اسکراب قهوه

برخی شواهد علمی وجود دارد که کافئین می تواند ظاهر سلولیت را کاهش دهد.

یک مطالعه معتبر در سال ۲۰۱۱ یک کرم حاوی کافئین و سایر مواد را روی ۷۸ شرکت کننده آزمایش کرد. این مطالعه نشان داد که پس از ۱۲ هفته استفاده ، شرکت کنندگانی که از کرم استفاده کردند ، کاهش قابل ملاحظه ای در ظاهر سلولیت خود مشاهده کردند.

مواد لازم برای تهیه اسکراب خانگی بدن قهوه

۱/۲فنجان پودر قهوه

۲ قاشق غذاخوری آب گرم

۱ قاشق غذاخوری روغن نارگیل ، گرم شده

طرز تهیه اسکراب قهوه

پودر قهوه و آب داغ را به خوبی مخلوط کنید،سپس روغن نارگیل را با آن ترکیب کنید. در صورتی که غلظت مناسب را ندارد روغن نارگیل یا پودر قهوه را اضافه کنید تا وقتی که به یک غلظت مناسب برسد.آن را در ظرفی بریزید و استفاده کنید.

۲.اسکراب نمک دریا

اسکراب نمک دریا
اسکراب نمک دریا

نمک دریا دارای خواص ضدباکتریایی است که حتی می‌تواند برای برخی بیماری های پوستی نیز مفید باشد .اما توجه کنید اگر پوست حساسی دارید یا پوست تان زخم شده است نمک دریا می‌تواند بر سطح پوستتان ایجاد سوزش کند.علاوه بر این می‌توانید اسکراب نمک دریا را به دلیل اینکه بوی خاصی ندارد با اسانس دلخواه‌تان ترکیب کنید.

مواد لازم برای تهیه اسکراب  نمک دریا

۱/۲فنجان نمک دریا

۱/۲ فنجان روغن دلخواه

اسانس دلخواه

طرز تهیه اسکراب بدن خانگی نمک دریا

نمک دریا و روغن را در یک کاسه مخلوط کنید.اگر احساس کردید غلظت آن مناسب نیست میزان نمک یا روغن را زیاد کنید.در نهایت یک یا دو قطره از اسانس مورد علاقه خود را به آن اضافه کنید و در نهایت آن را در ظرف مخصوص بریزید.اسکراب بدن خانگی شما آماده است.

۳.اسکراب چای سبز وشکر

اسکراب چای سبز
اسکراب چای سبز

چای سبز سرشار از خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است ، پس امکان دارد بتواند التهاب ها و مشکلات پوستی را نیز رفع کند.و از چند جهت می تواند برای پوست مفید باشد.

طرز تهیه اسکراب خانگی برای پوست خشک

۲ عدد چای سبز کیسه ای

۱/۲فنجان آب گرم

۱ پیمانه شکر قهوه ای

۱/۴فنجان روغن نارگیل آب شده

طرز تهیه اسکراب چای سبز

برای درست کردن این اسکراب بدن خانگی کیسه های چای را در آب داغ بگذارید. سپس بگذارید چای دم بکشد و بعد صبر کنید تا سرد شود.در حالی که چای در حال سرد شدن است ، شکر قهوه ای را به یک کاسه اضافه کنید.روغن نارگیل را اضافه کرده و کاملاً با شکر مخلوط کنید.پس از سرد شدن چای ، آن را به مخلوط شکر اضافه کنید. مهم این است که چای خنک باشد تا شکر حل نشود.اگر مخلوط خیلی سفت شد ، روغن نارگیل بیشتری اضافه کنید. اگر خیلی رقیق است ، شکر قهوه ای بیشتری اضافه کنید.وقتی به قوام دلخواه رسیدید ، اسکراب بدن خانگی خود را با قاشق داخل ظرفی بریزید و استفاده کنید.

۴.اسکراب بدن شکر

اسکراب خانگی عسل
اسکراب خانگی عسل

عسل دارای خواص ضد باکتریایی، آنتی اکسیدانی و ضد میکروبی است. و می‌تواند به انواع بیماری هاس پوستی کمک کند.

عسل نه تنها می تواند به ترمیم بافت پوست و محافظت در برابر آسیب UV کمک کند ، بلکه قابلیت این را دارد، به از بین بردن میکروب های روی پوست نیز غلبه کند.برای از بین رفتن جای جوش ها،پاکسازی پوست صورت و در خشندگی پوست تان تا حد زیادی می‌توانید از این اسکراب کمک بگیرید.

مواد لازم جهت تهیه اسکراب شکر و عسل

۱/۲فنجان شکر قهوه ای

۱/۴فنجان روغن نارگیل ، آب شده

۲ قاشق غذاخوری عسل

طرز تهیه اسکراب شکر و عسل

شکر قهوه ای ، روغن نارگیل و عسل را به یک کاسه مخلوط کن اضافه کنید.

مواد را کاملاً مخلوط کنید و اگر مخلوط خیلی سفت شد ، مقدار بیشتری روغن نارگیل به آن اضافه کنید.

هنگامی که به قوام دلخواه رسیدید ، اسکراب بدن خانگی  خود را با قاشق در یک ظرف بریزید.

برای دانلود اپلیکیشن مدیریت پریود لیوم بانو و استفاده از مطالب،تقویم قاعدگی وخدمات کاربردی و متنوع دیگر اینجا کلیک کنید.