تشخیص پارگی پرده بکارت
تشخیص پارگی پرده بکارت

پرده بکارت چیست؟

 پرده بکارت نوعی غشاء است که در قسمت خارجی ناحیه تناسلی است و در اکثر بانوان نیمه واژن  را می‌پوشاند و خون قاعدگی از نیمه آن خارج می‌شود.

این غشا گاهی نازک و انعطاف پذیر و گاهی سفت وسخت است و از حدود ماه چهارم بارداری این غشاء شکل می‌گیرد.پرده بکارت کاملاً بسته و غیر قابل نفوذ نیست زیرا اگر این گونه بود اصلاً خون قاعدگی نمی‌توانست از آن خارج شود.

انواع پرده بکارت

پرده بکارت بدون روزنه

این نوع از بکارت نوعی اختلال مادر زادی است که در آن پرده بکارت به طور کامل واژن را مسدود میکند.در دختران نوجوان این بیماری زمانی تشخیص داده می‌‍شود که خون قاعدگی در رحم یا واژن جمع می‌شود.

بکارت با روزنه های ریز

این نوع پرده بکارت ترشحات و خون قاعدگی را از خود عبور می‎‌دهدو بر اثر مقاربت پاره می‌شود.

بکارت دو سوراخی یا تیغه ای

این نوع بکارت مانند تیغه ای از وسط واژن رد می‌شود و دوسوراخ در آن ایجاد می‌کند.

بکارت ارتجاعی

پرده ای است که ارتجاعی و قابل انعطاف است و با ورود جسم خارجی پاره نمی‌شود. و حتی خونریی هم ندارد.

بکارت حلقوی

که پرده بکارت به شکل حلقه ای دور واژن است و در دو حالت اتساع و غیر قابل اتسع قرار دارد.و پرده حلقوی قابل اتساع با مقاربت جنسی پاره نمی‌شود.

آیا خود شخص میتواند تشخیص سالم بودن بکارت را بدهد؟

معاینه بکارت فقط باید به دست پزشک انجام شود زیرا خودتان ممکن است به خود آسیب وارد کنید،اگر از معاینه توسط پزشک خجالت می‌کشید باید بگویم اطلاعات شما در خصوص بکارتتان نزد پزشک قانونی یا پزشک محرمانه است و اجازه فاش کردن آن ها را ندارد.

پرده بکارت چگونه پاره می‌شود؟

ورزش های سنگین مانند ژیمناستیک و اسب سواری

برداشتن وزنه سنگین

ضربه شدید خوردن به واژن

وارد شدن شئ خارجی به داخل واژن

نبودن پرده بکارت به طور مادرزادی

مقاربت جنسی

استفاده از تامپون و کاپ قاعدگی

خود ارضایی باعث پارگی بکارت می‌شود؟

در پاسخ به این سوأل باید بگویم بله، اگر جسم خارجی در حین آن وارد واژن شود ،طبیعی است که پارگی بکارت صورت بگیرد ولی اگر هیچ جسم خارجی وارد واژن نشود به طبع بکارت را از بین نمی‌برد.

چرا عمل ترمیم بکارت انجام می‌شود؟

در بعضی فرهنگ ها بکارت زن اهمیت دارد .زنانی که باکره اند پاک تلقی می‌شوند.و بسیاری از افراد  با گذشت زمان هم همچنان مراسمات و عقاید خاصی درباره بکارت زن دارند . به این سبب این عمل در بین  بعضی ملیت ها رواج یافته است.

عمل ترمیم بکارت یاهایمنوپلاستی چگونه انجام می‌شود؟

در این روش هرگونه پوست پاره شده واژن به آرامی و به طور کامل بریده می‌شود.بعد از آن بافت باقی مانده به هم دوخته می‌شود و یک سوراخ کوچک باقی می‌ماند. و اگر پوست کافی برای بازیابی پرده بکارت  وجود نداشته باشد،جراح ممکن ات با استفاده از مخاط واژن یا یک بافت مصنوعی پوست را ایجاد کند.و بکارت را ترمیم کند.

این عمل می‌تواند به خواست خود فرد با بیهوشی یا بی حسی موضعی انجام شود ،بخیه ها جذبی هستند و دوره نقاهت ندارد یعنی عموماً فرد بعد از یک یا دو روز استراحت می‌تواند به روال عادی زندگی برگردد.

این عمل چه عوارضی دارد؟

بعد از این عمل ممکن است دچار سرگیجه،حالت تهوع،استفراغ، درد ،ترشح و خونریزی یا التهاب شوید.

ترمیم بکارت قابل تشخیص است؟

ممکن است از آثار به جا مانده از جراحی که بستگی به مهارت جراح و ویژگی های بدنی فرد دارد ،افراد معمولی بتوانند جراحی طبیعی نبودن پرده بکارت را تشخیص دهند . اما پزشک در همه حالات با معاینه متوجه طبیعی نبودن بکارت می‌شود.

این مقاله و همه مقالات مرتبط را می‌توانید در اپلیکیشن لیوم مطالعه کنید،برای دانلود اپلیکیشن اینجا را کلیک کنید.