ماسک زردچوبه برای از بین بردن موهای زائد صورت و بدن
ماسک زردچوبه برای از بین بردن موهای زائد صورت و بدن

از بین بردن موهای زائد برای همیشه

موهای زائدبدن در بدن همه ما وجود دارند . بعضی از افراد ترجیح می‌دهند با این موها کنار بیایند. اما عده ای که تمایل به از بین بردن موهای زائد نواحی مختلف بدن خود دارند، به طرز عجیبی با آن سر و کله می‌زنند .شاید راه های مختلفی مثل استفاده از ژیلت، اپیلاسیون ،لیزر و… برای از بین بردن این موها وجود داشته باشد . اما این روش ها ممکن است آزار دهنده،هزینه بر و حتی حساسیت زا باشد.به همین سبب به شما روش های مناسب و منحصر به فردی را برای از بین بردن و کم کردن موهای زائد بدن تان را در ادامه پیشنهاد می‌دهیم.

در حالی که این درمان های خانگی ممکن است راه حل دائمی نباشند،استفاده منظم روی صورت و بدن شما باعث کاهش رشد مو های زائد می شود.

۱.شکر، عسل و لیمو برای از بین بردن موهای زائد

ماسک های خانگی برای از بین بردن موهای زائد
ماسک های خانگی برای از بین بردن موهای زائد

عسل به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی عمل می کند در حالی که شکر با لایه برداری از پوست به حذف سلول های مرده پوست کمک می کند. لیمو یک سفید کننده موثر پوست است و هر سه ماده با هم به طور جادویی در خلاص شدن از شر موهای زائد عمل می کنند.

طریقه مصرف:

یک قاشق غذاخوری از شکر، لیمو و عسل را با هم مخلوط کرده و روی حرارت ملایم قرار دهید تا به خمیری موم مانند تبدیل شود.در صورت نیاز مقداری آب اضافه کنید و روی قسمت کوچکی از بدن خود بمالید.ناحیه مورد نظر را با یک نوار اپیلاسیون بپوشانید و در جهت مخالف رشد موهایتان بکشید. قبل از شروع فرآیند، مقداری نشاسته ذرت روی آن ناحیه بپاشید. پس از اتمام کار، برای جلوگیری از خشکی پوست، مقداری مرطوب کننده بزنید.

۲.جوش شیرین و زردچوبه برای از بین بردن موهای زائد

ماسک زردچوبه
ماسک زردچوبه

زردچوبه یک آنتی اکسیدان است و جوش شیرین به عنوان یک اسکرابر ملایم عمل می کند. این دو ماده با هم باعث کاهش رشد مو می شوند.

از بین بردن موهای زائد با جوش شیرین

طریقه مصرف:

یک قاشق غذاخوری جوش شیرین را با یک قاشق غذاخوری پودر زردچوبه مخلوط کنید.مقداری آب اضافه کنید و مواد را با هم مخلوط کنید تا حالت خمیری به خود بگیرد. سپس  به آرامی روی نواحی که دارای موهای زائد هستند،ماساژ دهید و بگذارید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بماند.حالا محل را  با آب ولرم بشویید و خشک کنید.

۳.اسکراب بلغور جو دوسر و موز برای از بین بردن موی زائد

ماسک های خانگی برای از بین بردن موهای زائد
ماسک های خانگی برای از بین بردن موهای زائد

بلغور جو دوسر به عنوان یک اسکرابر ملایم بدن عمل می کند و موز به نرم شدن پوست شما کمک می کند.هنگامی که این مخلوط را ماساژ می دهید، نه تنها تمام موهای زائد را از بین می برد، بلکه رشد بیشتر را نیز کاهش می دهد.

طریقه مصرف:

دو قاشق غذاخوری بلغور جو دوسر را با یک موز له شده مخلوط کنید تا به شکل خمیر درآید. حالا این مخلوط را روی نواحی مورد نیاز بمالید و به آرامی در جهت مخالف رشد موهایتان ماساژ دهید. اجازه دهید ۲۰ دقیقه استراحت کند. با آب سرد بشویید و خشک کنید.

۴.ماساژ روغن

از بین بردن موهای زائد صورت برای همیشه

 ماساژ با روغن کرچک، نارگیل، خردل، درخت چای، روغن کنجد یا روغن زیتون در واقع می تواند به کاهش رشد مو کمک کند.هنگامی که به طور منظم ماساژ روغن را انجام می دهید، اصطحکاکی که روی پوست تان ایجاد می‌کنید، موهای شما را نازک تر و روشن تر می کند. ماساژ منظم در واقع می تواند به بسته شدن ریشه مو در طول زمان کمک کند. بنابراین در کنار کاهش رشد مو، از یک زمان آرامش بخش و جوان کننده نیز لذت می برید. جالب نیست؟!

۵.آب سیر برای از بین بردن موی زائد

سیر یکی دیگر از مواد اصلی است که به راحتی در آشپزخانه شما یافت می شود یا به راحتی در دسترس است. فقط چند حبه سیر را بردارید، له کنید و آب آن را خارج کنید. یک تکه پنبه را به این آب آغشته کنید و آن را روی مناطقی از پوست خود که موهای زائد دارند بمالید. بگذارید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بماند و با آب ولرم بشویید.برای خلاص شدن از شر بوی تند سیر،آن را با استفاده از مرطوب کننده مورد علاقه خوداستفاده کنید.سیر منبع عالی سولفور، سلنیوم و روی است که به روند حذف موهای زائد کمک می کند.

۶. از بین بردن موی زائد با آرد ذرت و شیر

این یکی دیگر از ماسک های لایه بردار طبیعی آسان و موثر است. نصف فنجان آرد ذرت را با یک فنجان کوچک شیر مخلوط کنید تا به شکل خمیر درآید. خمیر را در سراسر ناحیه ای که می خواهید موها را از بین ببرید بمالید. بگذارید ۲۰ دقیقه بماند یا تا زمانی که کاملا خشک شود صبر کنید. حالا پوست آن را جدا کرده و خشک کنید.

هنگامی که آرد ذرت با خمیر شیر روی پوست شما مالیده می شود، به سرعت به فولیکول های مو می چسبد و آن را محکم نگه می دارد. وقتی ماسک را جدا می کنید، تمام موهای نرم کنده می شوند. به خاطر داشته باشید که این ترکیب ممکن است برای کسانی که موهای سفت دارند خوب کار نکند.

 7.برگ ریحان و پیاز

برگ های ریحان حاوی خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدان هایی هستند که پوست شما را از چین و چروک و جوش پاک می کند. پیاز منبع عالی دیگری برای سلامت پوست است.هنگامی که خمیر مخلوط می شود، به کاهش رشد مو کمک می کند.برگ ریحان را له کنید و لایه های نازک پیاز را از یک پیاز کامل به آن اضافه کنید تا به شکل خمیر درآید. این مخلوط را روی موهای زائد بمالید و بگذارید حدود ۲۰ دقیقه بماند و سپس بشویید. اگر این روند را دو بار در هفته و به مدت چند ماه به طور منظم تکرار کنید، تفاوت محسوسی در رشد موهای خود خواهید دید.

 8.اسکراب آرد و نخود برای از بین بردن موهای زائد

نصف فنجان آرد را با روغن هایی مانند اسطوخودوس یا روغن زیتون مخلوط کنید. کشک را به این مخلوط اضافه کنید. و روی ناحیه ای که می خواهید موها را از بین ببرید بمالید. بگذارید حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بماند یا تا زمانی که خشک شود. حالا با کمک آب، پوست خود را به آرامی ماساژ دهید و آن را بشویید.

آرد یکی از بهترین اسکراب های طبیعی است که روی صورت و بدن شما معجزه می کند تا آلودگی ها و موهای زائد را از بین ببرد.

 9.چای بابونه

چای بابونه برای روشن کردن رنگ موهای شما شناخته شده است و دارویی است که مادربزرگ های ما در زمان خود از آن استفاده می کردند. دو کیسه چای بابونه را بردارید و چند دقیقه دم کنید. اجازه دهید خنک شود و آن را روی ناحیه ای که نیاز به توجه دارد بمالید. قبل از اینکه آن را بشویید، بگذارید ۲۰ دقیقه روی پوست بماند. این کار را هر هفته به مدت چند ماه ادامه دهید و متوجه خواهید شد که موهای شما به طور طبیعی شروع به روشن شدن می کند.

چای بابونه یک روشن کننده طبیعی مو است. آنچه واقعاً اتفاق می افتد این است که موهای شما رنگ زرد طلایی بابونه را جذب می کند. نتایج در نور خورشید بسیار بهتر قابل مشاهده است و بر اساس رنگ طبیعی موهای شما متفاوت است.در نتیجه موهای  زائد شما کمتر دیده می‌شوند و حالت دکلره می‌گیرند.

علاوه بر این برای صاف و یک دست کردن پوست خود می‌توانید از اسکراب های بدن خانگی بهره ببرید.

نکاتی که باید هنگام از بین بردن موهای زائد به خاطر بسپارید و رعایت کنید

۱.فراموش نکنید که قبل از اینکه عملاً ادامه دهید و خمیر را روی کل بازو یا پاهای خود بمالید، روی قسمت کوچکی از دست خود آزمایش را انجام دهید. در صورتی که مواد تشکیل دهنده باعث ایجاد بثورات پوستی یا تحریک پوست شما شود، می دانید که می خواهید از آن دوری کنید.

۲.درمان های طبیعی و خانگی نتیجه فوری نمی دهند. قبل از اینکه واقعاً تفاوت را مشاهده کنید، باید چند ماه آن را ادامه بدهید.

۳.در صورت امکان، قبل از مصرف دارو در اتاق بخار بنشینید یا حمام آب گرم بگیرید. این به باز شدن منافذ و تسهیل روند حذف طبیعی موهای زائد کمک می کند.

۴.پس از اتمام کار، فراموش نکنید که پوست خود را به طور کامل تمیز کنید و مقداری مرطوب کننده بزنید.

برای دانلود اپلیکیشن اپلیکیشن مدیریت قاعدگی و بارداری لیوم بانو و برخورداری از مطالب کاربردی و مفید آن اینجا را کلیک کنید.