رسم و رسومات ازدواج
رسم و رسومات ازدواج

وقتی دو نفر از نظر عقلی، جسمی و فکری به بلوغ می‌رسند. وعلاقه در بین آن‌ها شکل می‌گیرد یا تفاهمات و مشترکاتی با هم دارند .ازدواج برای آن‌ها گزینه‌ای مناسب است در کشورهای مختلف ازدواج سنت و رسم و رسومات خاص خود را دارد. اما هدف و باور همه مردم این کشور از سنت‌هایشان رسیدن زوجین به خوشبختی است. که حال طبق باور اجداد و نیاکانشان این رسم‌ها را برپا می‌دارند.

رسوم ازدواج در فرانسه

در فرانسه رسم کوبیدن دارند، بله درست متوجه شدید خانواده و نزدیکان عروس و داماد بیرون از خانه آن‌ها به قابلمه و تابه می‌کوبند. و عروس و داماد هم مجبور هستند به آن‌ها شیرینی و تنقلات و نوشیدنی بدهند.

رسوم ازدواج درموریتانی

ازدواج
ازدواج

در موریتانی اعتقاد دارند عروس باید جذاب باشد. و البته آن‌ها جذابیت را در چاقی می‌بینند. پس قبل از ازدواج عروس‌ها را به کمپ‌های چاقی می‌فرستند تا چند روزه حسابی تپل شوند. شاید جالب باشد، بدانید که در این کشور دخترانی که چاق‌تر هستند خواستگاران بیشتری دارند و متأسفانه خیلی از آن‌ها دچار بیماری و مشکلات زیادی می‌شوند.

رسوم ازدواج در کره جنوبی

در سنت کره جنوبی مردم معتقدند باید پاهای داماد را قبل از ازدواج با چوب بامبو یا ماهی مرده کتک بزنند. که اصولا این عمل سمبلیک انجام می‌شود تا آماده شود اما علت اینکه باید برای چه چیزی اینگونه آماده شود مشخص نیست.

رسوم ازدواج در چین

ازدواج
ازدواج

 دیگر رسم عجیب ازدواج، در چین است که عروس قبل از ازدواج باید روزی یک ساعت تمرین گریه کند. گاهاًخانواده و اقوام هم با او همراه می‌شوند. گریه برای آن‌ها به منزله استقبال کردن از ازدواج و شروع یک واقعه خوب است.

رسوم ازدواج در مغولستان

رسم دیگری که در چین و مغولستان مرسوم است، کشتن یک جوجه و درآوردن کبد آن است. در این کشورها یک گروه شناخته شده به عنوان داور وجود دارد، زوجین با هم یک جوجه را می‌کشند و کبد آن را درمیاورند. اگر کبد سالم بود آن‌ها حق تعیین انتخاب تاریخ عروسی خود را دارند. اما اگر کبد سالم نبود باید صبر کنند تا جوجه‌ای با کبد سالم بیابند.

سنت ازدواج در تیدانگ

در تیدانگ عروس و داماد سه روز و سه شب در اتاقی محبوس می‌مانند. و حتی اجازه استفاده از دستشویی را ندارند تا مثانه‌شان تقویت شود. تصور کنید این امر چقدر وحشتناک و طاقت‌فرسا است. البته ناگفته نماند هدف آن‌ها فهماندن ارزش صبر به عروس و داماد است.

رسوم ازدواج در فیجی

دندان نهنگ
دندان نهنگ

در فیجی سنت این گونه است .پسری که به خواستگاری دختری برود باید یک دندان نهنگ برای پدر زن خود ببرد و حتی اگر در بازار آن را پیدا نکند مجبور به صید نهنگ شود.

رسوم ازدواج در سودان

در برخی قبایل در سودان عقیده دارند ازدواج فقط در صورتی معنا دارد که عروس بتواند دو فرزند بیاورد در غیر این صورت داماد می‌تواند او را طلاق بدهد.

سنت ازدواج در ماسا

ازدواج
ازدواج

در ماسا رسم عجیب و چندش آوری دارند، پدر عروس قبل از اینکه دخترش و داماد از خانه بیرون روند برای شکون و خوشبختی تف می‌کند.

سنت ازدواج در سوئد

در سوئد اگر داماد اتاقی که در آن عروسی برگذار می‌شود را ترک کند همه مردان برای بوسیدن عروس می‌ایستند و اگر عروس مجلس را ترک کند حتی برای دستشویی یا چیزی همه زنان برای بوسیدن داماد می‌ایستند.

رسوم ازدواج در ولز

قاشق چوبی
قاشق چوبی

در ولز سنت عجیب عروسی این است که داماد باید یک قاشق که خودش تراشیده به عروس هدیه بدهد به این منظور که هیچ وقت نمی‌گذارد، گرسنه بماند.

سنت ازدواج درفرانسه

در یکی از جزایر فرانسه بعد اتمام عروسی زن و مرد بر روی زمین دراز می‌کشند و فرشی درست می‌کنند و عروس و داماد از روی آنها راه می‌روند.

رسوم ازدواج در آلمان

در یکی از شهرهای آلمان همه میهمانان برای عروس و داماد ظرف چینی می‌آورند اما جالب است، بدانید آن‌ها رسم دارند بعد عروسی همه آن ظرف ها را بشکنند.

رسوم ازدواج در نروژ

یک سنت عجیب برای ازدواج در نروژ آن است که عروس یک تاج که کناره‌های آن آویزه‌هایی دارد روی سر خود می‌گذارد که هنگام راه رفتن این آویزها به هم می‌خورند و صدا ایجاد می‌کنند. هدف آن‌ها این است که با صدای این تاج ارواح شیطانی از آن‌ها دور شوند.

رسوم ازدواج در ارمنستان

در ارمنستان هم سنت عجیبی برای ازدواج مطرح است. طبق رسم آن‌ها وقتی عروس و داماد وارد مهانی می‌شوند به طور معمول در خانه داماد برای خوش شانسی بشقاب می‌شکنند. و بعد از آن مادر داماد نان لواش و عسل برای آن‌ها می‌آورد تا نان‌ها را روی شانه خود متعادل کنند و عسل را برای خوشبختی و شیرینی زندگی می‌خورند در اینجا تازه مراسم شروع می‌شود.

سنت ازدواج در کنگو

در حالی که همه زوج‌ها در روز عروسی شاد هستند زوج‌های کنگو باید لبخند خود را کنترل کنند. و از اول تا آخر مراسم اجازه لبخند زدن، ندارند. اگر این کار را بکنند به نشانه این است که تصمیم‌شان در ازدواج گرفتن جدی نیست و در کار خود مصمم نیستند.

در پایان باید گفت که همه این‌ها سنت هستند. همه میدانیم دلایل و واقعیت خوشبختی چیز دیگری است.اما موظفیم به سنت‌های دیگر قوم‌ها احترام بگذاریم زیرا همانگونه که برای ما سنت‌های آن‌ها عجیب است برای آن‌ها هم رسم و رسومات ما شاید غیرقابل باور وعجیب باشد.
 

این مقاله را می‌توانید در اپلیکیشن لیوم بانو مشاهده فرمایید.

https://www.brides.com/gallery/wedding-traditions-around-the-world
https://www.scoopwhoop.com/inothernews/weird-marriage-traditions/