عقب افتادن پریود
عقب افتادن پریود

به دلایل مختلف ممکن است فاصله‌ی بین پریودها طولانی‌تر از حد معمول شود. و این به دلایل مختلف نگرانی‌ها و حتی مشکلاتی را برای خانم‌ها ایجاد می‌کند. برای این که بتوانیم راه حلی برای این مشکل پیدا کنیم. ابتدا باید بفهمیم چه دلایلی می‌تواند داشته‌باشد. از جمله دلایل این مشکل، می‌توان به مواردی چون مشکلات هورمونی، لاغری و چاقی مفرط، تیروئید، فیبروم، تنبلی تخمدان‌ها، بارداری، شیردهی، یائسگی و… اشاره کرد. حتی عامل وراثت هم می‌تواند بر نامنظمی برنامه‌ی پریود مؤثر باشد.

تست بارداری آنلاین

یکی از کاربردی ترین ابزار های اپلیکیشن لیوم بانو تست بارداری آنلاین است ،به کمک این ابزار شما تا حد زیادی نسبت به بارداری خود مطمئن می‌شوید.

برای دانلود اپلیکیشن لیوم بانو کلیک کنید.

محاسبه عقب افتادن پریود

عقب افتادن پریود به مدت یک یا دوروز طبیعی است.اما بعضی زنان ممکن است ده روز یا چند هفته پریود نشوند که این مورد طبیعی نیست. و بهتر است با متخصص در این باره صحبت کنند.چون امکان بارداری نیز وجود دارد.

چه قدر زمان می‌برد تا متوجه شوم علت عقب افتادگی پریود بارداری است؟

برای نتیجه دقیق تر باید منتظر بمانید تا یک تست بارداری انجام دهید. و بهتر است منتظر عقب افتادن پریودی‌تان نباشید.باید حداقل یک تا دو هفته بعد از رابطه جنسی صبر کنید تا بدن‌تان سطوح HCGقابل تشخیص را ایجاد کند.و سپس به سراغ تست بارداری بروید.

عقب افتادن پریود
عقب افتادن پریود

راه های خانگی برای پریود شدن

برای هرکدام از این مشکلات نباید بدون مشورت با پزشک دارویی مصرف کرد. شاید این مشکل نمود ظاهری برای مشکلی باشد که فقط پزشک می‌تواند آن را تشخیص دهد. ولی در صورتی که از مشکل خود اطمینان دارید. راه‌های خانگی و بی‌ضرری وجود دارد که می‌تواند مشکلتان را حل کند.برای مثال جوشانده‌ی تخم گشنیز یا رازیانه یا تخم شنبلیله، زعفران، زردچوبه، آب جعفری، آب کرفس، کدو تنبل، ماست و… غیر از موارد ذکر شده، راه‌های دیگری نیز وجود دارد که می‌توانند مفید واقع شوند، مثلا رابطه‌ی جنسی به دلیل ایجاد تغییرات هورمونی می‌تواند رحم را منقبض کند تا وادار به فعالیت شود، یک راه دیگر هم استفاده از کیسه‌ی آب گرم است که ضرری هم نمی‌رساند.

چگونه زمان پریودی خود را مدیریت کنیم؟

برای مدیریت قاعدگی و بارداری نیاز به یک اپلیکیشن تقویم قاعدگی و بارداری دارید،اپلیکیشن لیوم بانو علاوه بر تمام خدمات متنوعی که دارد، مجهز به کامل ترین تقویم قاعدگی و بارداری است. برای دانلود آن اینجا را کلیک کنید.