درد در سینه ها
درد در سینه ها

هر بار که یک خانوم قاعدگی را تجربه میکند، نوسانات هورمونی در استروژن و پروژسترون ها،برای او اتفاق می‌افتد.این دو هورمون می‌توانند باعث ایجاد ورم و گاهی توده در سینه های شما شوند.گاهی با بالا رفتن سن این درد ها بیشتر می‌شود،و علت آن افزایش حساسیت به هورمون ها با افزایش سن شماست.درد در سینه ها اصولاً سه تا پنج روز پیش از قاعدگی شروع می‌شود.و بعد از شروع قاعدگی دیگر درد نمی‌کند.

برای مدیریت تاریخ قاعدگی خود می‌توانید اپلیکیشن مدیریت قاعدگی و بارداری لیوم بانو را از اینجا دانلود کنید.

درد سینه ها در بارداری

اگر باردار شوید، سینه های شما ممکن است در سه ماهه اول با افزایش تولید هورمون دردناک باقی بماند. حساسیت سینه یکی از اولین علائم بارداری برای بسیاری از زنان است.

اقدامات کاهش درد سینه ها در دوران بارداری:

کافئین را حذف کنید

از غذاهای کم چرب استفاده کنید

مصرف نمک را کاهش دهید

از سیگار کشیدن خودداری کنید

ممکن است سینه های شما آسیب دیده باشند

مانند هر قسمت از بدن شما، سینه ها نیز ممکن است آسیب ببینند. علت آن می‌تواند تصادف، آسیب های ورزشی یا جراحی سینه باشد. ممکن است در زمان آسیب، درد شدیدی را احساس کنید و حساس شدن  سینه ها  می تواند برای چند روز تا چند هفته پس از ضربه به سینه باقی بماند.

اگر درد بهبود نیافت یا متوجه هر یک از علائم زیر شدید به پزشک مراجعه کنید:

تورم شدید

توده ای در سینه

قرمزی و گرما که می تواند نشان دهنده عفونت باشد

کبودی روی سینه شما که از بین نمی رود

سینه های شما به دلیل استفاده از لباس زیر نامناسب درد می‌کند

درد در سینه ها
درد در سینه ها

اگر لباس زیر شما یا بند های آن بیش از حد تنگ و فشرده باشند ،سینه های شما در طی روز فشار زیادی را تحمل می‌کنند و به مرور درد می‌گیرند و آسیب می‌بینند.پس سعی کنید در انتخاب لباس زیر تان دقت کافی به خرج دهید.

درد سینه ها ناشی از قفسه سینه های شماست

احساس درد سینه ممکن است در واقع از دیواره قفسه سینه شما باشد که ناحیه ای از ماهیچه، بافت و استخوان است که قلب و ریه های شما را احاطه کرده و از آن محافظت می کند. علل شایع درد دیواره قفسه سینه عبارتند از:

کشیده شدن عضلات

التهاب اطراف دنده ها

ضربه به دیواره قفسه سینه (ضربه به قفسه سینه)

شکستگی استخوان

درد سینه ها ناشی از شیر دهی

درد در سینه ها
درد در سینه ها

گاهی اوقات شیردهی می تواند منشا درد سینه باشد.

برخی از درد هایی که می‌توانید در دوان شیردهی  تجربه کنید عبارتند از:

درد در نوک سینه ها ناشی از مکیدن نوزاد

احساس سوزن سوزن شدن در حین بی حسی

درد نوک پستان به دلیل گاز گرفتن یا داشتن پوست خشک، ترک خورده یا عفونت

اگر در دوران شیردهی درد دارید، بهتر است با پزشک یا مشاور شیردهی خود صحبت کنید. آنها می توانند به شما در رفع مشکل و حفظ شیر خود کمک کنند.

عوارض دارو ها

برخی از داروها ممکن است به عنوان یک عارضه جانبی باعث درد سینه شوند. با پزشک خود در مورد داروهایی که مصرف می کنید و اینکه آیا این مورد برای شما وجود دارد صحبت کنید. برخی از داروها با این عارضه جانبی شناخته شده عبارتند از:

اکسی متون، برای درمان برخی از اشکال کم خونی استفاده می شود

کلرپرومازین، برای درمان بیماری های مختلف روانی استفاده می شود

قرص ادرار آور ،داروهای افزایش دهنده ادرار و برای درمان بیماری های کلیوی و قلبی و فشار خون بالا استفاده می شود.

دارو های هورمونی (قرص های ضد بارداری، جایگزینی هورمون یا درمان های ناباروری)

دیژیتال، برای نارسایی قلبی تجویز می شود.

متیل دوپا، برای درمان فشار خون بالا استفاده می شود

داخل سینه شما کیست درد ناک وجود دارد

اگر یک توده حساس به طور ناگهانی در سینه شما ظاهر شود، ممکن است کیست داشته باشید. این توده های پر از مایع، خطرناک نیستند و اغلب نیازی به درمان ندارند زیرا ممکن است خود به خود برطرف شوند. اما مهم است که هر توده ای در سینه شما توسط پزشک ارزیابی شود.

برای تشخیص کیست، پزشک ممکن است ماموگرافی، سونوگرافی یا آسپیراسیون (کشیدن مایع از توده) را توصیه کند. تخلیه مایع از کیست نیز نوعی درمان است. اگر کیست آزاردهنده نیست، ممکن است اصلاً نیازی به درمان نداشته باشید.

شما در حال تجربه عوارض دردناک ناشی از پروتز سینه هستید

برخی از زنان با پروتز سینه، چه از سیلیکون ساخته شده باشند و چه از سالین، عوارض دارند. یکی از شایع ترین علل درد پس از جراحی بزرگ کردن سینه، انقباض کپسولی است، زمانی که بافت اسکار بیش از حد در اطراف ایمپلنت ها شکل می گیرد. درد سینه همچنین می تواند نشانه ای از پارگی یکی از ایمپلنت های شما باشد. در مورد هر دردی که دارید با پزشک خود صحبت کنید تا مشخص شود که آیا می تواند مربوط به ایمپلنت سینه باشد یا خیر.

لیوم بانو فقط یک اپلیکیشن تقویم بارداری و قاعدگی نیست،و دارای قابلت های منحصر به فرد زیادی شامل تست بارداری آنلاین،ویدیو ها ،مقالات ، آموزش ،مشاوره و ده ها قابلیت متنوع و کاربردی دیگر می‌باشد.