ماسک پاکسازی صورت
ماسک پاکسازی صورت

این روز ها که شهر‌ها پر از آلاینده و دود ماشین و آلودگی است. پوست و موی مارا آلوده می‌کنده و اگر به آن رسیدگی نکنیم به مرور آسیب های جدی می‌بینم. شاید هزینه پاکسازی پوست برای ما مقدور نباشد یا حتی وقت کافی برای مراجعه به کلینیک نداشته باشیم اما امروز چند ماسک خانگی با موادی که به سادگی در دسترس هستند در اختیارتان قرار دادیم.تا با استفاده از ماسک های ضد آکنه و ماسک های مناسب برای پاکسازی صورت،شادابی و نشاط را به پوست خود هدیه دهید.                                                                                                                                              

نکته:قبل از استفاده حتماً مقداری از ماسک را پشت دست خود تست کنید و در صورت بروز مشکلاتی مانند حساسیت،خارش یا سوزش استفاده از آن را قطع کنید.

ماسک صورت جو دوسر

ماسک پاکسازی صورت
ماسک پاکسازی صورت

اگر دنبال یک تأثیر فوق‌العاده و سریع از ماسک های مناسب برای پاکسازی صورت،شادابی و نشاط را به پوست خود هدیه دهید.می‌گردید. آرد جو دوسر یا خود جو دوسر را تهیه کنید. حالا نصف پیمانه از جودوسر را با یک سوم پیمانه آب مخلوط کنید. دو سه دقیقه ای صبر کنید تا جو دوسر ته نشین شود.حالا به آن دو قاشق غذاخوری ماست ساده،دو قاشق غذاخوری عسل، و یک عدد سفیده تخم مرغ اضافه کنید. یک لایه نازک از ماسک را به صورت خود  بمالید وبگذارید ۱۰ تا ۱۵  دقیقه ای بماند.بعد با آب گرم بشویید و از تمیزی صورت خود لذت ببرید.

ماسک زردچوبه وعسل مناسب برای پاکسازی صورت

زردچوبه
ماسک پاکسازی صورت

لکه های پوستی به دلایلی مثل افزایش سن،آفتاب یا جای آکنه نمایان می‌شوند.و زردچوبه با اثر ضدالتهابی که دارد می‌تواند به رفع آن ها و پاکسازی پوست شما کمک کند.نصف قاشق چایخوری زردچوبه پود شده به همراه یک تا دو قاشق چایخوری عسل مخلوط کنید.تا خمیری ایجا شود حالا خمیر را به آرامی روی پوست خود ماساژدهید و آن را باآب گرم بشویید.

ماسک مخصوص پوست های خشک

ماسک آبرسان صورت می‌تواند به پوست شما در برابر خارش ها و التهاب ها کمک کند. برای درست کردن این ماسک به نصف خیار رنده شده و دو قاشق ژل آلوئه ورا نیازمندید.آن هارا باهم مخلوط کرده و روی پوست خود بگذارید و بعد از سی دقیقه بشورید.

ماسک موز مناسب برای پاکسازی صورت

یک عدد موز را له کنید و آن را با نصف قاشق چایخوری جوش شیرین و نصف قاشق چایخوری زردچوبه مخلوط کنید.موز مملو از ویتامین Aاست که باعث گردش سلول های پوستی می‌شود و منافذ پوست شمارا تمیز می‌کند. و زرد چوبه باکتری های ایجاد کننده آکنه را دفع می‌کند. بعلاوه جوش شیرین چربی اضافی پوست شمارا کنترل می‌کند.

ماسک لایه بردار و اسکراب

نصف یک خیار را یا رنده کنید یا در غذا ساز آن را خورد کنید. حالا یک چهارم لیوان شیر به آن اضافه کنید. سپس یک قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق غذا خوری شکر خود را به آن بیافزایید. ماسک را ابتدا روی صورت خود ماساژ دهید. و بعد اجازه دهید چند دقیقه ای روی پوستتان بماند. بعد از استفاده از این ماسک نرمی پوست خود را که ناشی از لایه برداری آن است به خوبی احساس می‌کنید.

ماسک مرطوب کننده قوی

روغن نارگیل
روغن نارگیل

یک قاشق چایخوری عسل و یک قاشق چایخوری روغن نارگیل بعلاوه دو قطره روغن اسطخدوس و در صورت دسترسی آووکادو رسیده را به خوبی باهم ترکیب کنید.و آن را روی پوست خود بگذارید. روغن نارگیل و آووکادو باعث آبرسانی عمیق به پوستتان می‌شود و عسل خاصیت آنتی اکسیدانی دارد در کنار این ها روغن اسطوخدوس قرمزی پوست را تسکین می‌دهد.و جزوماسک های مناسب برای پاکسازی صورت است.

ماسک کنترل کننده منافذ

یک عدد سفیده تخم مرغ راهم بزنید تا کف کند سپس با یک قاشق عسل و کمی آبلیمو مخلوط کنید .این ماسک منافذ شمارا کنترل می‌کند و منافذ بازتان را از بین می‌برد.

سرکه سیب از بهترین ماسک های مناسب برای پاکسازی صورت

یک قاشق غذا خوری سرکه سیب را با دو فنجان آب مخلوط کنید.و از آن به عنوان شست و شو دهنده صورت استفاده کنید. سرکه سیب یک تقویت کننده قوی برای پوست است.

تخم مرغ از بهترین ماسک های مناسب برای پاکسازی صورت

تخم مرغ
ماسک مناسب پاکسازی صورت

از ساده ترین ماسک های مناسب برای پاکسازی صورت می‌تواند تخم مرغ باشد .اگر پوست خشکی دارید زرده تخم مرغ،اگر پوست چربی دارید سفیده تخم مرغ و اگر پوستتان مختلط است زرده و سفیده را با چنگال یا هم زن بزنید تا کف کند و سپس به صورتتان بزنید. سی دقیقه صبر کنید و سپس صورتتان را بشویید مطمئناً متوجه تاًثیر آن خواهید شد.

ماسک بادام

یکی از ماسک های تأثیر گذار برای درخشش صورت و از بین رفتن آکنه ماسک بادام است. به این صورت که ۴تا۵ بادام برداشته وآنها را یک شب در شیر خیس کنید.روز بعد بادام هارا پوست گرفته آن هارا له کره  و از آن خمیر تهیه کنید. هر شب یک لایه نازک از آن را روی صورت خود بزنید و صبح آن را بشویید بعد از مدتی متوجه شادابی پوست خود می‌شوید.

آلوئه ورا

ماسک مناسب پاکسازی صورت
ماسک مناسب پاکسازی صورت

آلوئه ورا سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی و مفید برای پوست شما است و به عنوان یک آبرسان و لایه بردار قوی استفاده می‌شود . بعلاوه در اکثر محصولات آرایشی مرغوب از ژل آلوئه ورا استنفاده می‌شود پس می‌توانید به جای استفاده از این  کرم ها و ماسک ها از آلوئه ورایی که حتی خودآن را پرورش داده اید استفاده کنید. برای تخلیه ژل آلوئه ورا آن را با چاقو از وسط ببرید و با قاشق ژل آن را خارج کنید و در یک ظرف نگه دارید.

این مقاله را می‌توانید در اپلیکیشن لیوم بانو مطالعه فرمایید.