ممکن است  به دلایل زیادی مانند وراثت یا تهوع شدید ،بزرگ شدن شکم و …حس کنید دوقلو باردار هستید . امروز نشانه هایی را بررسی می‌کنیم که اکثر مادرانی که دو قلو باردرار هستند . آن را حس می‌کنند اما در نهایت صرفاً نتیجه سونوگرافی دارای اهمیت است.

نشانه های دوقلو باردرار بودن
نشانه های دوقلو باردرار بودن

تهوع صبح گاهی

خیلی از خانوم های باردار ممکن است ویار یا تهوع داشته باشند و  مدام استفراغ کنند. که این حالت صبح ها بیشتر صورت می‌گیرد. ممکن است در باقی ساعات روز هم آن را احساس کنند . اما در اکثر موارد این تهوع تا هفته چهارم بارداری کمتر می‌شود یا از بین می‌رود . اگر شما بعد از هفته چهارم هم احساس تهوع دارید و یا تهوع شما بیشتر می‌شود احتمال دوقلو یا چند قلو داشتن در شما بیشتر  است.

خستگی و خواب بیش از حد

در هفته های اول بارداری حتی قبل از اینکه قاعدگی شما قطع شود،ممکن است احساس خستگی یا خواب آلودگی شدید کنید.علت آن می‌تواند افزایش سطح هورمون ها ،کم شدن خواب به دلیل مشکلاتی مانند افزایش ادرار ممکن است شما را ازاستراحت معمولی باز دارد.خستگی بیش از حد می‌تواند احتمالی بر داشتن چند قلو باشد . اما لازم به ذکر است هیچ یک از این احتمال ها قطعیتی نداررد.

چگونه خواب و خستگی بارداری را کاهش دهیم؟

برای کاهش خواب آلودگی در بارداری زودتر از خواب بیدار شوید،در صورت امکان در بین روز چرت بزنید و یک فضای خواب آرام برای خود درست کنید تا خواب آرامی داشته باشید.

ضربان قلب

وقتی برای شنیدن ضربان قلب نوزاد خود به پزشک مراجعه می‌کنید.امکان دارد با بررسی هایی که انجام می‌دهد بتواند صدای ضربان قلب نوزاد دوم را هم بشنود.

حرکت زود هنگام از نشانه های دوقلو داشتن

اکثر خانوم های باردار تا حدود هجده هفتگی احساس حرکت نمی‌کنند. اما به این معنی نیست که کودک شما حرکتی ندارد. بلکه او از همان ابتدا حرکت می‌کند اما احساس کردن آن تا قبل از هجده هفتگی بعید است.در مواردی که تعداد جنین ها بیشتر است طبیعتاً مادر حرکت بیشتری را حس می‌کند.

افزایش وزن هم می‌تواند نشانه دوقلو داشتن باشد

در سه ماهه اول بارداری افزایش وزن نسبتاً کم است.به طور استاندارد در دوازده هفته اول بین نیم کیلو تا دو کیلو وزن مادر افزایش می‌یابد. و افزایش وزن در سه ماهه دوم سریعتر رخ می‌دهد.پس اگر در سه ماهه اول بیش از این وزن‌تان افزایشش یافت.احتمال داشتن دوقلو وجود دارد. بعلاوه این اگر به علت تهوع و ویار وزنتان در سه ماهه اول افزایش پیدا نکرد با مشاور خود صحبت کنید.

نشانه های دوقلو باردرار بودن
نشانه های دوقلو باردرار بودن

سونوگرافی

تمامی راه هایی که در بالا گفته شد احتمالی بودند . اگر تمایل دارید نتیجه قطعی را ببینید باید  منتظر سونوگرافی و تشخیص جنین ها بمانید.

احتمال دوقلو شدن چه قدر است؟

طبق آماری از مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری در سال ۲۰۱۸ در هر ۱۰۰۰ تولد ۳۲.۶  دو قلو بوده اند. اما عواملی مانند سن ، ژنتیک و درمان های باروری می توانند احتمال بارداری با دوقلوها را افزایش دهند.

اگر باردار هستید و نشانه های بارداری در شما بیش از سایر خانوم‌های باردار یا متفاوت با آن هاست،بهتر است از یک مشاور مطمئن کمک بگیرید.

برای دانلود اپلیکیشن لیوم بانو و بهره مندی از مشاوران مجرب و با تجربه در سریع ترین زمان و به بهترین نحو اینجا کلیک کنید.