لاغری
لاغری

شاید خیلی وقت‌ها تصمیم به لاغری گرفتید.و ورزش و تمرین را شروع کردید، تحرک در هر حالتی برای بدن مفید است.اما وقتی تصمیم به لاغری داریم هدف ما سرعت بخشیدن به روند لاغری هم هست. در ادامه هشت حرکت مفید برای لاغری را با هم مقایسه می‌کنیم. لازم به ذکر است اگر بیماری خاصی دارید حتما قبل از انجام دادن این حرکات با پزشک خود مشورت کنید.علاوه بر این تأثیر ورزش را بر سلامت پوست و موی خود فراموش نکنید.

 1. پیاده‌روی

پیاده روی راه رفتن
پیاده روی راه رفتن

پیاده‌روی یکی از مناسب‌ترین ورزش‌ها برای کاهش وزن است. یک ورزش کاملا بدون تجهیزات و راحت است و برای کسانی که تازه شروع به ورزش کرده‌اند بسیار کاربردی است. طبق نظر دانشگاه هاروارد به طور تقریبی یک فرد هفتاد کیلوگرمی در هر سی دقیقه پیاده‌روی با سرعت ۶.۴ کیلومتر در ساعت حدود ۱۶۷ کیلو کالری می‌سوزاند. برای شروع پیاده‌روی هفته‌ای سه چهار روز به مدت نیم ساعت ورزش کنید و به مرور آن را افزایش دهید.

۲. آهسته دویدن یا دویدن

دویدن و پیاده روی
دویدن و پیاده روی

آهسته دویدن با دویدن متفاوت است. سرعت آهسته دویدن ۹.۷ کیلومتر در ساعت اما دویدن بالاتر از آن است. کالری سوزانده شده در سی دقیقه دویدن با سرعت آهسته، ۲۹۸ کالری و در دویدن ۳۷۲ کالری است. اگر دنبال از بین بردن چربی احشایی یا چربی شکمی هستید، دویدن بسیار به شما کمک می‌کند. اول از سه چهار بار در هفته به مدت بیست دقیقه شروع کنید. اگر دویدن در فضای باز برایتان سخت است روی چمن بدویید. بعضی از تردمیل‌ها بالشتک‌هایی دارند که به درد نگرفتن عضلات شما کمک می‌کنند و می‌توانید از این تردمیل‌ها برای دویدن استفاده کنید. 


۳. دوچرخه سواری برای لاغری

دوچرخه سواری
دوچرخه سواری

این ورزش کمک بسیاری به شما در تناسب اندام می‌کند. علاوه بر پیاده‌روی دوچرخه ثابت در سالن ‌های ورزشی کمک زیادی به شما می‌کنند. یک فرد هفتاد کیلوگرمی در هر سی دقیقه پیاده‌روی حدود ۲۶۰ کالری می‌سوزاند. دوچرخه سواری نه تنها برای کاهش وزن عالی است، بلکه مطالعات نشان داده است. افرادی که به طور منظم دوچرخه سواری می‌کنند از نظر آمادگی جسمانی، افزایش حساسیت به انسولین، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، سرطان و مرگ در مقایسه با افرادی که به طور منظم دوچرخه سواری نمی‌کنند، بهتر هستند. در کنار این‌ها دوچرخه سواری فشاری به عضلات شما وارد نمی‌کند پس دردی از این بابت نمی‌بینید.


۴. تمرین با وزنه برای لاغری

وزنه برداری
وزنه برداری

برای کسانی که قصد لاغری دارند تمرین با وزنه بسیار مناسب است. یک فرد هفتاد کیلوگرمی در هر سی دقیقه تمرین با وزنه ۱۱۲ کالری می‌سوزاند. همچنین، تمرین با وزنه می‌تواند به شما در ایجاد قدرت و رشد عضلانی کمک کند، که می‌تواند میزان متابولیسم در حالت استراحت (RMR) یا میزان کالری بدن شما را در حالت استراحت افزایش دهد. اگر سه بار در هفته یازده دقیقه تمرین قدرتی انجام دهید میزان متابولیسم شما را به ۷.۴ بالا می‌برد که معادل سوزاندن ۱۲۵ کالری بیشتر است.

۵. آموزش دوره‌ای برای لاغری

تمرین دوره ای HIIT
تمرین دوره ای HIIT

تمرین مرتب و پشت سرهم که به آن HIIT می‌گویند، کمک زیادی به بهبودی شما می‌کند. به طور معمول یک تمرین HIIT بین ده تا سی دقیقه طول می‌کشد.و می‌تواند کالری زیادی بسوزاند. HIIT به راحتی در روال ورزش شما گنجانده می‌شود. تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که نوعی ورزش مانند دویدن، پرش یا دوچرخه سواری و زمان ورزش و استراحت خود را انتخاب کنید. به عنوان مثال، تا جایی که می‌توانید با دوچرخه به مدت ۳۰ ثانیه پدال بزنید و به مدت ۱ الی ۲ دقیقه با سرعت پایین رکاب بزنید. این الگو را به مدت ۱۰ الی۳۰ دقیقه تکرار کنید.

۶. شنا کردن برای لاغری

شنا کردن
شنا کردن

شنا یک روش سرگرم کننده برای کاهش وزن است. یک فرد هفتاد کیلوگرمی در هر سی دقیقه با انجام حرکت پشت پا ۲۹۸ کالری، با انجام حرکت سینه ۳۷۲ کالری و با انجام حرکت پروانه ۴۰۹ کالری می‌سوزاند. یک مطالعه ۱۲ هفته‌ای در ۲۴ زن میانسال نشان داد که شنا به مدت ۶۰ دقیقه ۳ بار در هفته به طور قابل توجهی باعث کاهش چربی بدن، بهبود انعطاف پذیری و کاهش چندین عامل خطر بیماری قلبی، از جمله کلسترول بالا و تری‌گلیسیرید خون می‌شود. یکی از مزایای شنا این است که به مفاصل شما آسیبی نمی‌زند.

۷. یوگا برای لاغری

ورزش یوگا
ورزش یوگا

یوگا یک روش محبوب برای ورزش و تسکین استرس است. گرچه معمولاً به عنوان یک ورزش کاهش وزن درنظر گرفته نمی‌شود، اما مقدار کافی کالری می‌سوزاند و مزایای سلامتی اضافی دیگری نیز دارد که می‌تواند باعث کاهش وزن شود. یک فرد هفتاد کیلوگرمی در هر سی دقیقه انجام دادن یوگا، ۱۴۹ کالری می‌سوزاند. علاوه بر این یوگا به ذهن‌آگاهی شما کمک می‌کند که این عمل باعث می‌شود از پرخوری و خوردن غذاهای نامناسب فاصله بگیرید.

۸. پیلاتس برای لاغری

پیلاتس
پیلاتس

یک ورزش عالی است که شاید کالری کمتری بسوزاند. اما اکثر افراد این ورزش را برای لذت بردن انجام می‌‎دهند که در طولانی مدت باعث می‌شود پیگیر آن شوید بر اساس مطالعه‌ای که توسط شورای آمریکایی ورزش انجام شده است، فردی با وزن حدود ۱۴۰ پوند (۶۴ کیلوگرم)، ۱۰۸ کالری در کلاس ۳۰ دقیقه‌ای مبتدیان Pilates یا ۱۶۸ کالری را در یک کلاس پیشرفته با همان مدت می‌سوزاند. به غیر از کاهش وزن، ثابت شده است که پیلاتس باعث کاهش کمر درد و بهبود قدرت، تعادل، انعطاف پذیری، استقامت و سطح کلی بدن شما می‌‌شود.

همه این ورزش‌ها و تمرینات اگر به طور مداوم انجام شوند به شما نتیجه مطلوب می‌دهند البته اگر مشکل خاصی دارید فراموش نکنید که با پزشک مشورت کنید. در پایان فراموش نکنیم همه ما با هر وزن و هیکل، محترم هستیم و باید خود را دوست داشته باشیم و اهمیت دادن به خود را در بالاترین اولویت زندگی‌مان قرار دهیم پس چون به سلامتی خود اهمیت می‌دهیم اضافه وزن خود را با روش‌های سالم مثل ورزش و تغذیه صحیح کنترل می‌کنیم.

هدف از بیان این تمرینات صرفا سلامت نگه داشتن بدن شماست تا زندگی بهتری را به خود هدیه دهید.

این مقاله را می‌توانید در اپلیکیشن لیوم بانو مشاهده فرمایید