پر پشت شدن موها
پر پشت شدن موها

ریزش مو یکی از اساسی ترین مشکلات برای زنان و مردان است.البته این مشکل در مردان شایع تر است .و حتی ممکن است به طاسی مبتلا شوند. اما در خانوم ها ریزش مو کم تر است.

دلایل زیادی برای ریزش مو وجود دارد که شامل رژیم غذایی ، کمبود مواد معدنی ، داروها ، استرس ، آلودگی و ژنتیک می شود. گذاشتن کلاه ایمنی برای طولانی مدت یا به ور مداوم استفاده از مقنعه و روسری هایی با جنس نامناسب می‌تواند ریزش مورا تشدید کند.

موهای خود را با شامپو مناسب و به طور مرتب بشویید.

همانطور که شستن زیاد سر‌تان به موهای شما آسیب می‌زند،اگر فاصله دفعات شستشو را زیاد کنید منجر به شوره، بیماری های قارچی و رشد باکتری ها در موهای خود می‌شوید. بنابراین بهتر است موهای خود را تمیز نگه دارید  تا این عوامل آسیب زا منجر به آسیب رسیدن به آن ها نشوند.

در مصرف ویتامین ها کوتاهی نکنید

پر پشت شدن موها
پر پشت شدن موها

ویتامین ها نه تنها برای سلامت کلی بدن شما کاربرد دارند . بلکه برای موهای شما نیز مفید هستند. ویتامین A باعث تولید سالم سبوم در پوست سر می شود ، ویتامین E گردش خون در پوست سر را بهبود می بخشد و به بازدهی فولیکول های مو کمک می کند و ویتامین B به حفظ رنگ سالم موها کمک می کند.

رژیم غذایی را با پروتئین غنی کنید

خوردن گوشت بدون چربی ، ماهی ، سویا یا سایر پروتئین ها سلامت مو را تقویت می کند و به نوبه خود به مهار ریزش مو کمک می کند.

ماساژ پوست سر با روغن ها و عصاره گیاهانی مانند اسطوخودوس

پر پشت شدن موها
پر پشت شدن موها

کسانی که مدتی است دچار ریزش مو شده اند .باید چند دقیقه پوست سر را با اسانس ماساژ دهند. این کار به فولیکول های مو شما کمک می کند فعال بمانند. می توانید اسطوخودوس را در روغن بادام یا کنجد اضافه کنید.

از برس زدن مو های خیس خودداری کنید.

 هنگامی که مو خیس می شود ، در ضعیف ترین حالت خود قرار دارد. بنابراین از برس زدن موهای خیس خودداری کنید. زیرا احتمال ریزش مو افزایش می یابد. اما اگر به هر دلیلی مجبور هستید موهای خیس را شانه کنید ، از یک شانه دندانه دار بسیار پهن استفاده کنید.

همچنین از برس کشیدن مکرر موها خودداری کنید. زیرا این کار باعث آسیب به موها و افزایش ریزش آنها می شود. از انگشتان خود برای بازکردن گره ها استفاده کنید نه شانه یا برس.

 بدن خود را هیدراته نگه دارید

پر پشت شدن موها
پر پشت شدن موها

ساقه مو از یک چهارم آب تشکیل شده است ، بنابراین برای حفظ رطوبت و رشد موهای سالم حداقل چهار تا هشت فنجان آب در روز بنوشید.

از چای سبز برای مو های خود استفاده کنید.

 مطالعات نشان داده است که مالیدن چای سبز به موها می تواند مشکل ریزش مو را مهار کند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که دو کیسه چای سبز را در یک فنجان آب دم کنید ، بگذارید تا خنک شود و سپس آن را روی موهای خود بمالید. بعد از یک ساعت موهای خود را کاملاً آبکشی کنید. برای مشاهده نتایج ، این تمرین را به طور منظم به مدت یک هفته تا ده روز انجام دهید.

هر روز زمانی را برای فعالیت بدنی اختصاص دهید.

 پیاده روی ، شنا یا دوچرخه سواری به مدت ۳۰ دقیقه در روز به تعادل سطح هورمون ها کمک می کند و سطح استرس را علاوه بر کاهش ریزش مو کاهش می دهد.

مو های خود را از مواد شیمیایی دور نگه دارید

مواد شیمیایی خشن و محصولات دائمی رنگ مو می توانند برای سلامت مو مضر باشند. هنگامی که دچار ریزش مو می شوید ، توصیه می شود موهای خود را رنگ نکنید.زیرا هر چه قدر هم این مواد از برند خوبی تهیه شده باشند ،امکان اینکه به موهای شما آسیب برسانند را دارند.

علاوه بر این استفاده مدام از وسایل حرارتی مانند سشوار و اتو مو ساقه موهای شما را ضعیف کرده. و امکان ریزش مورا چند برابر می‌کنند.

سعی کنید علاوه بر رعایت تمامی نکات خود را از استرس،اضطراب و فشار های روحی دور نگه دارید ،زیرا تمامی این موارد تأثیر زیادی در رشد و سلامتی موهای شما دارند.

این مقاله را می‌توانید در اپلیکیشن لیوم نیز مطاله فرمایید. برای دانلود اینجا را کلیک کنید.