پیشاب چیست؟

پیشاب در واقع مایع پیش انزال است که از آلت تناسلی مردان هنگام مقاربت خارج می‌شود.آلت تناسلی مردان به گونه ای است که محل خروجی ادرار و خارج شدن مایع منی در یک لوله قرار دارد. از آن جایی که ادرار ساختاری اسیدی دارد و با مایع منی در تناقض است. غددی درون آلت تناسلی  مردان قرار دارد  که قبل از انزال مایعی بی رنگ و قلیایی به نام پیشاب ترشح می‌کنند.

آیا امکان حاملگی با پیشاب وجود دارد؟

علائم اولیه بارداری
علائم اولیه بارداری

احتمال بارداری با پیشاب بسیار کم است اما به هر حال امکان دارد مقداری اسپرم از دستگاه تولید مثل خارج شود.و ممکن است شما بعد از اتمام رابطه باردار شوید.علاوه بر این اکثر مردان کنترلی بر زمان خروج پیشاب ندارند.و متوجه خروج آن نمی‌شوند.بهترین راه برای جلوگیری از چنین بارداری هایی استفاده از کاندوم است.زیرا هر چه قدر هم مردان کنترل بر زمان خروج پیشاب داشته باشند باز هم امکان اشتباه وجود دارد.

برای آشنایی با علائم اولیه بارداری اینجا کلیک کنید.

امکان حاملگی با پیشاب بدون دخول

اصولاً اکثر زوج ها مدتی برای فرآیند بارداری تلاش می‌کنند .اما گاهاًدیده شده بارداری بدون دخول و حتی با وجود هایمن یا اصطلاحاً پرده بکارت انجام شده .و بهتر است پیش از انجام رابطه جنسی با مشاور در این باره صحبت کنید .تا اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار دهد.

مشاوران لیوم بانو
مشاوران لیوم بانو

،به همین سبب بهتر است پیش از بارداری طبق بررسی های انجام شده اگر اسپرمی درون پیشاب وجود داشته باشد مرده است.و امکان وجود آن به ندرت وجود دارد. اما باز هم امکان دارد اندکی اسپرم در پیشاب موجود باشد و در صورتی که این مایع با آلت تناسلی زنانه برخورد داشته باشد،حتی اگر دخول انجام نشود، امکان لقاح و بارداری وجود دارد.

چگونه  حاملگی با پیشاب را تشخیص دهیم؟

همه ما می‌دانیم تست بارداری تا حد زیادی میتواند به شما اطلاع دهد که آِیا باردار هستید یا خیر.

در واقع آزمایشات بارداری ادرار یا خون شما را برای وجود هورمونی به نام گنادوتروپین جفتی انسانی (hCG) بررسی می کند. بدن شما این هورمون را پس از چسبیدن تخمک بارور شده به دیواره رحم می سازد

.اما شاید امکان تست بارداری را ندارید. یا هنوز به قدر کافی گنادوتروپین در بدن شما ترشح نشده باشد.

چگونه بدون تست بارداری متوجه بارداری خود شویم؟

بسیاری از افراد تمایلی به بارداری در دوران نامزدی یا پیش از ازدواج ندارند. و استرس بارداری مدام آن ها را آزار می‌دهد در ادامه راه حلی برای تشخیص بارداری شما ارائه می‌دهیم:

اپلیکیشن مدیریت قاعدگی لیوم بانو تست بارداری آنلاین را در اختیار شما قرار داده و به کمک آن بیشترین احتمال بارداری شما را بررسی میکند. به کمک تست بارداری آنلاین اپلیکیشن مدیریت قاعدگی لیوم بانو تا حد زیادی می‌توانید از باردرار بودن یا نبودن خود مطمئن شوید.

تست بارداری آنلاین لیوم بانو
تست بارداری آنلاین لیوم بانو

احتمال باردار شدن در دوران پریود

در اصل، قاعدگی عبارت است از ریزش ماهانه آندومتر، غشای داخلی رحم. قاعدگی برای اکثر زنان بین سه تا هفت روز طول می کشد. در روز سوم، سطح پروژسترون و استروژن در حال افزایش است و برای بازسازی اندومتر شما کار می کند. در حدود روز چهارم، رسیدن فولیکول ها شروع به افزایش می کند، به این معنی که تخمدان ها شروع به آماده سازی تخمک ها برای رهاسازی می کنند.و احتمال باروری بیشتر می‌شود.

تقویم قاعدگی فارسی لیوم بانو به شما کمک می‌کند روزهای تخمک گذاری خود را به راحتی پیدا کنید. و آن ها را فراموش نکنید.این باعث می‌شود در این روزها بیشتر از قبل احتیاط کنید.