یکی از مشکلات رایج خانم‌ها در دوران قاعدگی، تغییرات خلق و خو مثل افسردگی و زودرنجی و اضطراب، نفخ، درد در نواحی شکم و کمر و سینه و… است. که می‌تواند برای خود شخص بسیار آزاردهنده باشد، این مشکلات که مجموعاً به آن سندرم پیش از قاعدگی یا pms می‌گویند، که در اثر تغییرات هورمونی در این دوران به وجود می‌آید.

سندروم پیش از قاعدگی
سندروم پیش از قاعدگی

راهکار کاهش درد سندرم پیش از قاعدگی

برای کاهش درد سندرم پیش از قاعدگی در درجه‌ی اول بهترین راه درک کردن و رعایت اعضای خانواده است .که فضایی آرامش‌بخش ایجاد کنند ولی بعد از آن می‌توان از خوراکی‌های مغذی استفاده کرد. که می‌تواند تا حدی نتیجه‌بخش باشد، مثلا استفاده از غذاهایی که ویتامین B6 دارند بسیار مفید واقع می‌شود .مثل انواع مغزها مانند پسته و بادام و… ماهی، میوه‌ها و سبزیجات؛ استفاده از این‌گونه مواد مغذی جدا از داشتن ویتامین B6، در جبران خون از دست رفته‌ی بدن خانم‌ها نیز مؤثر است. و همین مسئله از خستگی و افسردگی و بسیاری از این‌گونه مشکلات خانم‌ها می‌کاهد. غیر از ویتامین B6 ویتامین های دیگری مانند منیزیم و آهن نیز می‌تواند مؤثر باشد.

در درجه‌ی سوم انجام تمرینات سبک و آرامش‌بخش پیش از قاعدگی و در طول آن، می‌تواند در ایجاد احساس آرامش و حتی کاهش دردها مفید باشد.

اصول ورزش هنگام سندروم پیش از قاعدگی

به خاطر داشته‌باشید. که باید در طول ورزش روش صحیح تنفس کردن را رعایت کنید .تا گردش خون در بدنتان بهبود پیدا کند تا در نتیجه باعث احساس نشاط و آرامش شود.

این مقاله را می‌توانید در اپلیکیشن لیوم بانو مطالعه فرمایید.