روشن کردن نواحی تیرگی بدن
روشن کردن نواحی تیرگی بدن

بدن ما در هر شکل و رنگ و ابعادی ارزشمند است و باید آن را دوست بداریم. گاهاً در اکثر افراد برخی نواحی مثل زیر بغل،کشاله ران ،زانوها و نواحی تناسلی به دلایلی که در ادامه می‌آوریم دچار تیرگی می‌شود.که این فقط مختص شما نیست و بسیاری از افراد این تغییرات را در بدن خود مشاهده می‌کنند.

اگر اعتماد به نفس تان پایین است و مدام از بدن تان ایراد می‌گیرید ،هیچ وقت نمی‌توانید حس رضایت و شادی را تجربه کنید در نتیجه خود را دوست نخواهید د اشت و این امر باعث آسیب دیدن شما در باقی مراحل زندگی می‌شود،پس اگر حس رضایت ندارید در ابتدا باید روحتان را ترمیم کنید. اگر به تنهایی قدرت این کار را ندارید بهتر است از یک مشاور یا روانشناس کمک بگیرید.

اما اگر بدن تان را دوست دارید ولی در تلاشید که بهتر باشید. در این مقاله شما را با راهکارهایی آشنا می‌کنیم که به روشن کردن نواحی تیره بدن‌تان کمک کنید.

علت سیاه شدن پوست

۱.استفاده از تیغ وموبر

وقتی از تیغ و موبر استفاده می‌کنید روی سطح پوست تان خراش های غیر قابل دیدنی ایجاد می‌شود و اگر قبل از اینکه این خراش ها بهبود یابند دوباره از تیغ استفاده کنید ،روی خراش های قبلی خراش ایجاد می‌کنید و باعث تیرگی پوستتان می‌شوید.

۲.بارداری

هنگام بارداری به علت افزایش حجم پوست امکان تعریق بالا می‌رود و ممکن است پوست شمارا تیره تر کند.

۳.قرار گرفتن بخشی از پوست روی هم یا پوشیدن لباس های تنگ

لباس های تنگ علاوه بر تیرگی اکسیژن رسانی به پوست تان را قطع می‌کنند و ممکن است حتی جوش بزنید . علاوه بر این وقتی قسمتی از پوستتان روی قسمتی دیگر قرار می‌گیرد و سایش ایجاد می‌شود امکان تیرگی پوست نیز بالا می‌رود.

۴.چاقی مفرط

چاقی مفرط ممکن است بخشی  از پوستتان را با بخشی دیگر سایش دهد و آن را تیره کند.

۵.ویژگی های ارثی

بعضی افراد به طور ارثی قسمتی از بدن‌شان تیره تر از سایر بخش ها است.

۶.تعریق بیش از حد و عوض نکردن لباس

وقتی در طولانی مدت عرق کنید و لباس تان به خصوص لباس های زیر را عوض نکنید به مرور شاهد تیرگی پوست تان خواهید بود.

راهکار های  غیر خانگی رفع تیرگی پوست

لیزردرمانی

میکرودرم

لایه برداری شیمیایی

کرایوتراپی

کرم های تخصصی پوست

راهکارهای خانگی رفع تیرگی پوست

روش هایی که در ادامه گفته می‌شود خانگی هستند و  ممکن است نتیجه کندتری بدهند،علاوه بر این امکان حساسیت داشتن پوست شما به این مواد وجود دارد.پس ابتدا روی قسمت کوچکی از پوست خود مواد را تست کنید.

۱.سرکه سیب

سرکه سیب برای رفع تیرگی بدن
سرکه سیب برای رفع تیرگی بدن

قسمتی مساوی از سرکه سیب و آب را مخلوط کنید ،و روی قسمت های تیره بدن خود بمالید،صبر کنید دو یا سه دقیقه بماند و سپس با آب ولرم بشورید.و این کار را دوبار در روز تکرار کنید.

۲.آلوئه ورا

آلوئه ورا برای رفع تیرگی
آلوئه ورا برای رفع تیرگی

شب ها قبل از خواب مقداری آلوئه ورا را روی پوست خود بمالید. وصبح پوست خود را بشویید،پس از مدتی متوجه تأثیر شگفت انگیز آلوئه ورا بر روشنایی پوست خود می‌شوید.

۳.چای سبز

چای سبز
چای سبز

یک کیسه چای سبز را در آب جوش قرار دهید،بگذارید سه تا پنج دقیقه بماند . سپس کیسه را از آب خارج کرده و بگذارید سرد شود،حال کیسه چای را روی نواحی تیره خود بمالید. تکرار این کار به مدت دوبار در روز انجام دهید تا نتیجه خوبی بگیرید.فراموش نکنید که چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان است و تأثیر بسزایی در پوست شما خواهد داشت.

۴. شیر

لبنیات برای رفع تیرگی بدن
لبنیات برای رفع تیرگی بدن

شیر ، دوغ و حتی شیر ترش به طور موثری رنگ پوست را روشن می کند. اسید لاکتیک موجود در آن ها باعث این اتفاق است. یک پنبه را در شیر خیس کنید. دوبار در روز آن را روی لکه های تیره پوست بمالید. هر روز این کار را تکرار کنید تا نتیجه فوق العاده آن را ببینید.

تمامی روش های خانگی و غیر خانگی که گفته شد می‌توانند در از بین بردن نواحی تیره شما موثر باشند.بعضی از روش ها تأثیر سریع تری دارند و بعضی دیر تر تأثیر خود را نشان می‌دهند که باید با توجه به سازگاری پوست و بودجه مورد نظرتان از بین آن ها روش مناسب را برگزینید.

برای دانلود اپلیکیشن لیوم بانو و استفاده از مطالب،تقویم قاعدگی وخدمات کاربردی و متنوع دیگر اینجا کلیک کنید